Katalog towarzyszący wystawie Lustra ciszy. Malarstwo i poezja Grzegorza Morycińskiego obok prezentacji ponad stu prac malarskich artysty, zawiera eseje omawiające motywy charakterystyczne dla jego twórczości. Profesor Andrzej Osęka w eseju Pustki intymne zwraca uwagę, że świat w malarstwie Morycińskiego nigdy nie jest oczywisty i do końca określony, a jego sens wciąż umyka jednoznacznemu rozpoznaniu.
Katarzyna Maleszko osadzając twórczość artysty w kontekście XIX wiecznego polskiego symbolizmu, zwraca uwagę, że Moryciński nawiązuje dialog ze sztuką dalekowschodnią, zarówno w tonie współczesnym, swoim własnym, jak również młodopolskim, inspirując się najwybitniejszymi, m.in.: Pankiewiczem, Weissem czy Mehofferem. Autorka eseju dogłębnie analizuje inspiracje japońskie w sztuce Grzegorza Morycińskiego.
Kurator wystawy, dr Łukasz Kossowski, w tekście Lustro ciszy, w oparciu o koncepcję wystawy szeroko omawia postawę twórczą – jak pisze – jednego z ostatnich polskich symbolistów, który „pod powierzchnią zmysłowych wrażeń szuka znaczeń głębszych, próbując dotrzeć za pomocą koloru i światła do niedającego się opisać esse”.
Całość uzupełniają „Kalendarium życia i twórczości Grzegorza Morycińskiego” oraz „Kalendarium wystaw” wraz z bibliografią, szczegółowo opracowane przez Joannę Kanię.