Katalog do wystawy „Leonor Fini i Konstanty A. Jeleński. Portret podwójny” to wyjątkowe wydawnictwo, które cieszyło się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających. Postanowiliśmy zorganizować konkurs. Do wygrania pięć katalogów.
Pytania konkursowe:
1) Z jakiego kraju pochodzi maska sarkofagowa (należąca do Konstantego Jeleńskiego), którą prezentowaliśmy na wystawie „Leonor Fini i Konstanty A. Jeleński. Portret podwójny”?
2) Który z francuskich surrealistów podarował Leonor Fini szal przetykany srebrną nicią?
3) Na wystawie prezentowaliśmy teledysk gwiazdy muzyki pop, który był zainspirowany obrazem Leonor Fini. O jaką artystkę chodzi?
Nagrodzimy pierwsze pięć osób, które podadzą prawidłowe odpowiedzi na wszystkie trzy pytania. Jedna osoba może wygrać tylko jeden katalog.
Odpowiedzi na pytania prosimy przesyłać na adres: info@muzeumliteratury.pl
Aktualizacja: 1 marca, godz. 14:04: KONKURS ROZWIĄZANY
Katalogi wędrują do: Pani Pauly, Pani Marty, Pana Jana, Pana Michała i Pani Karoliny. Gratulujemy! Nagrody nadamy pocztą pod wskazany przez Państwa adres.
Poprawne odpowiedzi:
1. Egipt
2. Salvador Dali
3. Madonna
Katalog do wystawy „Leonor Fini i Konstanty A. Jeleński. Portret podwójny” nie jest klasycznym katalogiem muzealnym. Jego koncepcja merytoryczna łączy zachowanie i przekazanie porządku wystawy – odtworzenie jej konstrukcji – z formułą książki ilustrowanej. Zawiera ona różnorodne teksty, których zadaniem jest uchwycenie fenomenu bohaterów wystawy – ich niezwykłych osobowości oraz barwnego związku, a także czasów, w których żyli. Część esejów ma charakter naukowy: Anna Lipa (we współpracy z Janem Gondowiczem), Czarne słońce Leonor Fini, Wojciech Karpiński, Uśmiech Kota. Spotkanie z Konstantym Aleksandrem Jeleńskim, Piotr Szarota, Konstanty i Leonor. Portret rodzinny w kilku wnętrzach, Małgorzata Grąbczewska, Unieruchomione chwile własnego teatru. O fotograficznej kreacji Leonor Fini. Znajdują się tam również wspomnienia Andrzeja Wata i Neila Zukermana, wywiad z Leonor Fini z 1963 roku, drukowany po raz pierwszy w języku polskim, szczegółowe kalendaria życia obojga bohaterów wystawy oraz katalog obiektów prezentowanych na wystawie. Całość poprzedzona została wstępem Anny Lipy, wyjaśniającym sens i konstrukcję ekspozycji. Wszystkie teksty posiadają angielskie streszczenia. Leonor Fini przez całe życie niezwykle konsekwentnie budowała wokół siebie legendę. Aby podkreślić, że ambicją wystawy nie było burzenie tych mitów, Muzeum zdecydowało się na dokonanie niezwykłego zabiegu. To samo wydawnictwo otrzymało dwie różne okładki (prezentujące dwa różne zdjęcia artystki).
O katalogu – więcej