Towarzyszące wystawie wydawnictwo w eleganckiej, choć niesztampowej oprawie graficznej, autorstwa Justyny Czerniakowskiej, składa się z pakietu dwóch publikacji.
Pierwsza z nich, to książka w warstwie ilustracyjnej wykorzystująca fotografie z bogatych zasobów archiwum Władysława Sebyły, zawierająca eseje autorek scenariusza wystawy.
Kustosz Małgorzata Wichowska w swoim tekście „Dotknięcie pamięci”. Opowieść o poecie. Archiwum Władysława Sebyły w zbiorach Muzeum Literatury drobiazgowo przedstawia, zarówno sylwetkę Poety, jak i zawartość archiwum przekazanego do zbiorów ML przez jego najbliższą rodzinę.
Esej kustosz Marii Doroty Pieńkowskiej Skazany na noc. O wystawie Władysław Sebyła. Nokturn+ 1940 przybliża natomiast koncepcję ekspozycyjną, przyświecającą autorkom przy pracy nad projektem, w której niezwykle istotną rolę odegrała metafora losu poety-żołnierza wpisującego się w dramat określany jednym znakiem: Katyń.
Do publikacji dołączone są karty z reprodukcjami prac plastycznych Sebyły, przedstawiające portrety jego najbliższych: żony Sabiny, syna Maciusia, psa Asa oraz autoportret Poety.
Druga pozycja to publikacja czystopisu wczesnego utworu Władysława Sebyły: „Bunt ludzi. Strzępy niescenicznego dramatu. 7 wizji”, z roku 1924 (zbiory Działu Rękopisów, sygnatura 882), dotąd niepublikowanego.